بایگانی‌ها

اطلاعات تازه از غول دنیای سریال‌ها

اطلاعات تازه از غول دنیای سریال‌ها
اطلاعات تازه از غول دنیای سریال‌ها

جایگاه نتفلکیس در امروز از یک ناشر و تولیدکننده‌ی سریال و فیلم فراتر رفته و این کمپانی با استفاده از روش‌ها و الگوهای تازه درصدد کسب موفقیت‌های بزرگتر و سهم بیشتری از بازار اینترنت است. به همین دلیل خود این کمپانی به اندازه‌ی سریال‌های پربیننده‌اش مانند «خانه پوشالی»، «نارکوها» و «چیزهای عجیب» برای رسانه‌ها سوژه‌ی جذابی به شمار می‌آید.

در اطلاعات تازه‌ای که نتفلیکس بزرگترین ناشر سریال‌‌های اینترنتی منتشر کرده به عنوان «اپیزودهای قلاب» بر می‌خوریم. منظور اپیزودی است که در آن گره‌ی درام طوری ذهن بیننده را درگیر می‌کند که بعد از آن هفتاد درصد از تمام بینندگان در سراسر دنیا مجبور می‌شوند کل سریال را پشت سر هم تماشا کند. برای مثال قلاب «نارکوها» در اپیزود سوم و «چیزهای عجیب» در پایان اپیزود دوم تماشاگر را گیر می‌اندازد.

نتفلیکس پیش از این هم اعلام کرده بود که برای بهبود کیفیت آثار تولیدی خود عادت‌های بینندگان موقع تماشای سریال (مانند توقف پخش یا عقب کشیدن یک صحنه)  را با دقت رصد می‌‌کند.

اینفوگرافیکی که در ادامه می‌بینید، خلاصه‌ای از بررسی نتفلیکس پیرامون اپیزودهای قلاب سریال‌های مختلف، شامل تولید این کمپانی و شبکه‌های دیگر است.

netflix-hooked-1