بایگانی‌ها

کوئن‌ها و تراژدی مکبث

کوئن‌ها و تراژدی مکبث
کوئن‌ها و تراژدی مکبث

در این فیلم به کارگردانی جوئل کوئن، فرانسیس مکدورمند و دنزل واشینگتن ایفای نقش می‌کنند. در جدیدترین مصاحبه این زوج هنرمند آنها توضیحاتی درباره پروژه جدید خود ارائه دادند.

جوئل گفت:«من این موضوع را انتخاب کردم چون سال‌ها پیش فرانسیس ازم خواست مکبث را روی صحنه ببریم. اما من واقعا کارگردان تئاتر نیستم. پس این نمایش را اجرا نکردیم. اما وقتی که او را روی سن تئاتر دیدم. باعث شد درباره اقتباس سینمایی نمایشنامه به فکر فرو بروم و بخواهم با او در این نمایشنامه همکاری کنم چون بشدت تحت تاثیر کاری قرار گرفتم که در نقش لیدی مکبث ارائه داده بود. بنابراین به فکر افتادم اتفاق جذابی خواهد بود با هم همکاری کنیم و اقتباس سینمایی را بسازیم.»

اما گویا این زوج نگاه شخصی خود را به داستان مکبث داشته‌اند.
مکدورمند چنین نظری داشت:«فکر می‌کنم ویژگی بسیار مهم اقتباس جوئل کوهن این باشد که نام فیلم را مکبث نگذاشتیم. نام فیلم تراژدی مکبث است که افتراق مهمی است. در اقتباس جوئل ما سن شخصیت‌ها را کندوکاو می‌کنیم. زوج مکبث مسن تر هستند.من و دنزل سن بیشتری از بازیگرانی داریم که معمولا نقش زوج مکبث را ایفا می‌کنند. ما پس از دوران یائسگی هستیم. از دوران فرزندآوری ما گذشته. این موضوع برآنها فشار می آوردکه دنبال تاج وتخت باشند.فکر می‌کنم مهمترین تفاوت در «آخرین فرصت برای افتخار» باشد. موضوع زمان فشار مشخصی روی شخصیت ها می گذارد.روی داستان گویی نیز اثر می‌گذارد.که فکر می‌کنم این ویژگی درخشش واقعی اقتباسی است که جوئل انجام داده است. تعلیق واقعی و محدودیت زمانی در داستان وجود دارد.زمانی که دارد از دست می‌رود،نه تنها روایت داستان بلکه شخصیت‌ها را به جلو سوق می‌دهد.»