بایگانی‌ها

صندلی‌های کم‌تر، با ماسک!

صندلی‌های کم‌تر، با ماسک!
صندلی‌های کم‌تر، با ماسک!

سالن نمایش «برینگتن استیج کامپنی» در برکشایر بجای کنسل کردن برنامه نمایش‌ها،تصمیم گرفته فصل تابستان برنامه‌های محدودی را  با اجرای ضوابط  روی صحنه ببرد.

سالن «برینگتن استیج کامپنی» که در پیستفیلد، ماساچوستس واقع شده است. این سالن به جای  نمایش‌های موزیکال که  بخاطر چنین نمایش‌هایی شهرت دارد، تصمیم به روی صحنه بردن نمایش‌های تک نفره و نمایشنامه‌هایی که کمترین ارتباط میان شخصیت‌ها را داشته باشد و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کند، در دوران پاندمی کرونا گرفته است.

اما  تمام ماجرا به انتخاب چنین نمایش‌هایی ختم نمی‌شود. سالن حدود هفتاد درصد از صندلی‌های خود را حذف کرده تا هر تماشاگر فضا و فاصله کافی از تماشاگر کناری داشته باشد. بدین ترتیب تماشاگران کم‌ترین برخورد را با همدیگر را زمان ورود و خروج پیدا می‌کنند.

با توجه به کم بودن نمایش‌ها در تابستان امسال حتی برای استفاده از سرویس‌های بهداشتی نیز صف به وجود نمی‌آید. هر تماشاگر زمان کافی برای ضدعفونی کردن دست‌های خود  در سرویس‌های بهداشتی دارد.

تمام مسوولان بلیت فروشی باید ماسک بزنند.

مدیرهنری سالن «برینگتن استیج کامپنی»، جولین بوید می‌گوید:«می‌خواهم راهی برای به روی صحنه بردن تئاتر زنده پیدا کنم. چون قلب و روح من روی صحنه است. تا پایان تابستان  شاید برخی از مردم بخواهند بیرون از خانه بیایند. برای من اهمیت دارد که تلاش خودمان را انجام دهیم. »

 بوید می‌گوید انتظار درآمد   از  این طرح ابتکاری‌اش ندارد.چون نرخ بلیت‌ها نیز پایین‌تر از نرخ بلیت‌های شرایط عادی است.اما او امیدوارست به دلیل کم هزینه بودن نمایش‌ها با استقبال روبه رو شوند.

«برینگتن استیج کامپنی» تنها سالنی نیست که می‌خواهد تابستان نمایش روی صحنه ببرد.«برکشایر تیه‌تر گروپ» که در همان حوالی «برینگتن استیج کامپنی» قرار دارد، از ماه اوت تصمیم به بازگشایی سالن را دارد. «برینگتن استیج کامپنی» نیز ماه اوت برنامه‌های خود را شروع خواهد کرد.

این سالن برخلاف سال‌های دیگر برای فصل تابستان فقط 50 نفر را استخدام می‌کند که حالت عادی تعداد استخدام‌های موقتی 230 نفر بود.

بوید در نظر دارد درجه حرارت  کارمندان را هرروز چک کند.

نمایش افتتاحیه «هری کلارک» به کارگردانی دیوید کیل خواهد بود. نمایشی  تک نفره درباره یک تبهکار.یک برنامه نمایش نامه خوانی  درباره النور روزولت با اجرای هریت هریس از دیگر برنامه های این سالن خواهد بود.

منبع:نیویورک تایمز/ایران تئاتر