بایگانی‌ها

بازگشت «بربادرفته» به شبکه اچ.بی.او مکس

«برباد رفته» برای نابینایان توضیح دار شد
«برباد رفته» برای نابینایان توضیح دار شد

دنیای تصویرآنلاین-چندی پیش به طور موقت فیلم کلاسیک «بربادرفته» به دلیل آنچه مضمون نژادپرستانه می‌خواندند، از شبکه «اچ.بی.او مکس» حذف شد.

حال این فیلم دوباره در فهرست پخش شبکه با معرفی استاد دانشگاه ژاکلین استوارت قرارگرفته است.

درپی مرگ جرج فلوید در میناپلیس و تظاهرات اعتراض آمیز مردم آمریکا در شهرهای مختلف و جنبش «زندگی سیاهان اهمیت دارد» ، مدیران شبکه تصمیم گرفتند این فیلم را از فهرست فیلم های خود حذف کنند.

با وجودی که مدیران شبکه خبر را تایید نکردند که دوباره «بربادرفته» در فهرست فیلم‌های این شبکه قرار گرفته است. اما پرفسور ژاکلین استوارت در دانشگده مطالعات سینما و رسانه از دانشگاه شیکاگو این خبر را تایید کرد.

او مقدمه‌ای درباره مضمون تاریخی فیلم نوشته است.
به گزارش سی.ان.ان، استوارت تاکید می‌کند که اهمیت دارد مردم فیلم «بربادرفته» را به عنوان بخشی از آموزش خود ببینند.

چند روز پیش نیز اسپایک لی درخواست نمایش «بربادرفته» را در این شبکه داشت.

او گفت «برباد رفته» را به فهرست فیلم‌های قابل پخش خود اضافه کنند.چراکه از نگاه اسپایک لی نژاپرست‌ترین فیلم تاریخ باید دیده شود.
اقتباس محبوب تاریخ سینما از کتاب مارگارت میچل که به جنگ‌های داخلی آمریکا می پردازد، هفته گذشته از فهرست فیلم‌های شبکه آنلاین و جدید «اچ.بی.او مکس» حذف شد. که دلیلش نگاه نژادپرستانه فیلم ذکر شده است.
اما اسپایک لی نگاه مخالفی با مدیران این شبکه دارد. او می‌گوید بربادرفته باید پخش شود و تصمیم گیری نهایی با مخاطبان باشد.
اسپایک لی در فیلم « بلکککلنزمن» از سکانس مشهور فیلم بربادرفته استفاده کرد.سکانسی که اسکارلت اوهارا میان اجساد و زخمی‌های دارد می‌گردد.
می‌گوید:«من فکر می‌کنم باید بربادرفته را دید.بربادرفته یکی از نژادپرستانه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینماست.» گفتنی است که فیلم جدید اسپایک لی Da 5 Bloods با واکنش مثبت منتقدان روبه روشده است. این فیلم را شبکه نت فلیکس چند روز پیش پخش کرد