بایگانی‌ها

اعتراض جوکر به شرایط کودکان مرزی

اعتراض جوکر به شرایط کودکان مرزی
اعتراض جوکر به شرایط کودکان مرزی

زوج رونی مارا و واکین فینیکس  که به تازگی صاحب فرزند پسری به نام ریور شده‌اند، به شرایط کودکانی که دو سال پیش در مرز مکزیک و آمریکا از والدین‌شان جدا  شده‌اند؛ اعتراض کردند.

این زوج در مجله پیپل یادداشتی منتشر کردند و به کودکانی اشاره کردند که در روز 21 اکتبر  هنوز545 تای آنها بدون پدر و مادرشان هستند.

در مرز امریکا و مکزیک خلال اول ژوئیه 2017 تا 26 ژوئن 2018 کودکانی را از والدین شان جدا کرده اند که هنوز نتوانسته اند پدرومادر آنها را پیدا کنند. اعضای نزدیک به ۱۸۰۰ خانواده مهاجر طی مدت زمان ۱۷ ماه در مرز مکزیک – آمریکا از یکدیگر جدا شده‌اند.

 

 

.

اکنون پس از  دو سال زیرا دولت از سیستم های پیگیری نامناسب برخوردار بود. داوطلبان با رفتن  به در خانه های مردم در گواتمالا و هندوراس به جستجوی کودکان و والدینشان پرداخته اند.

فینیکس و مارا در انتقاد به این شرایط چنین نوشته اند:« بعنوان کسانی که تازه پدر و مادر شدند ، تصور اینکه کودک‌مان یک روز از ما گرفته شود چه برسد به سالها ، غیر قابل تحمل است. اما این همان وضعیتی است که 545 کودک و والدین شان دارند زندگی می کنند. به عنوان  شهروندان آمریکا ، مسئولیت ما این است که به مشکلات این خانواده ها توجه کنیم و دنبال پاسخ باشیم که چرا هنوز آنها مستقر نشده اند. “

این زوج تأکید کردند: «ما اکنون می دانیم که علیرغم تلاش همه جانبه فعالان و وکلای مهاجرت که در سرتاسر آمریکای مرکزی در حال تلاش برای ردیابی این والدین بوده اند ، صدها نفر هنوز پیدا نشده اند. برخی از این والدین در حال فرار از تهدیدهای باندها یا خشونت های دیگر بودند و نمی توان گفت چه اتفاقی برای آنها افتاده است.»

درپایان این مقاله این  زوج نوشتند:« باید از خود بپرسیم: آیا این کشوری است که ما می خواهیم؟ آیا اینها ارزشهای ما هستند؟ وقتی پسر ما درباره این دوران بپرسد و رفتارما با بچه های ترسیده و بی دفاع که بعضی از آنها ممکن است دیگر هرگز والدین خود را نبینند چه احساسی خواهیم داشت ؟ ” به خاطر شخصیت ملت ما ، امیدوارم بتوانیم به او بگوییم که آمریکا صریحاً این ظلم را رد کرد و از نمایندگان ما خواست تا تمام تلاش خود را برای یافتن والدین گمشده انجام دهند. »