بایگانی‌ها

قرارداد دردسرساز جانی دپ با وارنر

قرارداد دردسرساز جانی دپ با وارنر
قرارداد دردسرساز جانی دپ با وارنر

مدس میکلسون احتمالا جایگزین جانی دپ در نقش گریندلوالد در فیلم‌های جانوران شگفت انگیز خواهد شد. او دارد با کمپانی برای این نقش مذاکره می‌کند.

اما رفتار کمپانی تهیه کننده با جانی دپ بسیار متناقض با نظراتش در سه سال گذشته است.

در هفتم دسامبر 2017 ، رولینگ بیانیه ای طولانی در دفاع از جانی دپ ، بازیگری نوشت که برای بازی در نقش جادوگر مشهور و گریندل والد ، در فیلم « جانوران شگفت انگیز» به بخشی از دنیای جادوگر هری پاتر پیوسته بود.
بیش از یک سال بود که دپ مورد توجه رسانه ها به دلیل مسائل ازدواج در حال فروپاشی اش با بازیگر امبر هرد قرار گرفته بود .هرد ادعا می کرد دپ بارها با او بدرفتاری جسمی و بددهنی کرده است. حتی قبل از اوج جنبش #MeToo در اواخر سال 2017 ، بسیاری از طرفداران رولینگ به وضوح ابراز ناراحتی کرده بودند که جانی دپ پس از حضوری کوتاهی در “جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها” ، قرار است در قسمت بعدی نقش آفرینی کند.

دربیانیه رولینگ که مورد تایید کارگردان فیلم دیوید یتس و تهیه کننده نیز بود، او سعی کرد به هواداران اطمینان دهد که اگرچه نگرانی های آنها را درک می کند و از آنها قدردان است ، ” اما بر اساس درک ما از شرایط ، من و سازندگان فیلم نه تنها با انتخاب بازیگران اصلی خود مشکلی نداریم ، بلکه واقعاً خوشحالیم که جانی در نقش یک شخصیت اصلی در فیلم ها بازی می کند .”
سه سال بعد ششم نوامبرامسال جانی دپ در اینستاگرام خبر داد که به درخواست کمپانی تهیه کننده از این پروژه جدا شده.
فیلمبرداری قسمت جدید دو ماه است که در حال انجام است و جانی دپ یک سکانس هم در قسمت جدید حضور داشته.
کمپانی باید دنبال بازیگر جایگزین برای جانی دپ باشد.
کالین فارل که در قسمت نخست «جانوران شگفت‌انگیز» در نقش گریندلوالد ایفای نقش کرده بود، در دسترس نیست. او مشغول بازی در فیلم «بتمن» است.
به هر حال بر اساس قرار دادی که جانی دپ با کمپانی دارد، و طبق تبصره ای که در قرار داد اوست، کمپانی باید 100 میلیون دلار به او بپردازد.

مانند بسیاری از ستاره های مطرح ، دپ قرارداد « پرداخت یا بازی» داشت ، یعنی که کمپانی مستلزم پرداخت کامل دستمزد است چه فیلم ساخته شود یا فهرست بازیگران تغییر کند. همانطور که در مورد قراردادهای ستاره های همسطح او معمول است ، هیچ شرط اخلاقی در قرارداد او وجود نداشت ،. عملا جانی دپ توسط برادران وارنر اخراج نشده اما از او درخواست استعفا کردند. معلوم نیست در صورت امتناع این ستاره کمپانی به چه متوسل می شد.