بایگانی‌ها

تماشای نسخه جدید «پدرخوانده 3» از بهترین لحظات زندگی‌ام بود

تکمیل انتخاب گروه بازیگران «پیشنهاد»
تکمیل انتخاب گروه بازیگران «پیشنهاد»

سه دهه پس از اینکه «پدرخوانده قسمت سوم» با نقدهای متوسط و فروش متوسط روبرو شد ، فرانسیس فورد کوپولا به اتاق تدوین بازگشت تا با فیلمی که تا حد زیادی ناامیدکننده از  آب درآمده بود ، سروکله بزند. کوپولا صحنه‌های را به هم ریخت ، نشانه‌های موسیقی را تغییر داد و افتتاحیه و خاتمه جدیدی را برای حماسه سه ساعته خود ساخت که  ، اکنون نام “ماریو پوزو پدرخوانده ، قطعه پایانی: مرگ مایکل کورلئونه” دوباره نامگذاری شده است. او از دایان کیتون به همراه آل پاچینو ، تالیا شایر و جورج همیلتون دعوت کرد تا در یک نمایش خصوصی در پارامونت محصول نهایی را ببیند.

 

 

کیتون می گوید: «یکی از بهترین لحظات زندگی من تماشای این نسخه بود.برای من این رویایی بود که به حقیقت پیوست. فیلم را کاملاً متفاوت دیدم. وقتی سالها پیش پدرخوانده سه را دیدم ، واکنش من این بود که “اوه ، نمی دانم.” به نظر نمی رسید که این خیلی خوب بفروشد و نقدها عالی نبودند. اما فرانسیس ابتدا و انتها ی فیلم را تغییر داده  و رفیق، من به شما می گویم که جواب داد.»

 

این فقط منتقدان و مخاطبان نبودند که با «پدرخوانده قسمت سوم» که در سال 1990 افتتاح شد، برخورد سردی داشتند. کیتون یکی از افرادی بود که فیلم اولیه را ضعیف دانست.

 

وی اذعان می کند: «نمی دانم چرا مردم از آن قدردانی نکردند ، اما  خودِ من یکی از آنها بودم«مشکل من چی بود؟ چه خطایی کردم؟ چرا قبلاً فیلم را دوست نداشتم؟دوستش نداشتم .فکر می‌کنم درکش نکردم.»

کیتن متقاعد شد که تدوین دوباره «پدرخوانده سه» باعث می‌شود مردم دوباره به این فیلم توجه کنند همچنین به نقش‌آفرینی سوفیا کاپولا در نقش  دختر مایکل کورلئونه.

وقتی سال 1990 فیلم اکران شد چاقوها را برای سوفیا کاپولا تیز کرده بودند.چراکه او تجربه بازیگری نداشت.منتقدها به نقش آفرینی او تاختند، بازی کاپولا را آماتوری،کسالت بار و غیرقابل قبول دانستند.

در نسخه جدید شانس دوباره برای درخشش سوفیا کاپولا در نقش مری داده شده است.

کیتون می گوید:«دیگر چنین اتفاقی نخواهد افتاد.سوفیا دختری است که اگر شما به عنوان یک مرد، پدر بودید، می‌خواستید داشته باشید.سوفیا خیلی از خودش مطمین نبود، خیلی ساکت بود.انگارجن زده شده بود. اما  به نظرم شگفت انگیز ظاهر شد.»

کیتون در ادامه می گوید که تماشای دوباره «پدرخوانده سه» تداعی‎کننده دوران خوش  فیلمبرداری برای او شد.