بایگانی‌ها

مقایسه جوکر با محافظان

پنج ماه تولید جوکر 2 طول می کشد
پنج ماه تولید جوکر 2 طول می کشد

پل گرین‌گراس می‌گوید که فیلم «جوکر» و سه‌گانه «بتمن» کریستفر نولان به دستاورد بهتری از فیلم ساخته نشده او «محافظان» دست یافتند.
کتاب مصور «محافظان» اثر آلن مور و دیو گیبونز منبع الهام زک اسنایدر (فیلمی به همین نام) و دیمون لیندلوف(سریالی کوتاه از شبکه اچ بی او) بوده است. اما روزگاری پل گرین‌گراس می‌خواست فیلمی برمبنای این کتاب ابرقهرمانی و مصور بسازد.

قبل از زک اسنایدر پل گرین‌گراس برای ساخت این فیلم انتخاب شده بود(یک دوره ای نام دارن آرنوفسکی نیز مطرح بود). حالا پل گرین‌گراس در یک مصاحبه پادکستی از شبکه ام تی وی اعتراف کرد که دیدگاه بصری او برای پروژه فاجعه بود.
« چشم اندازمن هرچه بود ، آن را به روشنی بیان نکردم زیرا این فیلم هرگز ساخته نشد. من عاشق این کتاب مصور بودم ، و اتفاقاً فیلم زک را نیز دوست داشتم ، که بسیار وفادارانه به کتاب است. من نمی خواستم اقتباسی وفادارانه بسازم ، و ممکن است فیلم فاجعه بار می‌شد و شاید به همین دلیل من نساختمش. »
«در نظر داشتم شخصیت‌های کتاب در دنیای واقعی زندگی کنند و هرآنچه فکر می‌کنند و انجام می‌دهند، توهم‌شان باشد.»
در ادامه گرین‌گراس دیدگاه خود را شبیه تاد فیلیپس برای «جوکر» می‌داند. و می‌گوید که جوکر فیلم فوق‌العاده برجسته‌ای است.
« چیزی در جوکروجود داشت که [مشابه] با ایده من بود. جوکر در دنیایی واقعی و پر از توهم است ، و [بنابراین ایده داستان] هویت ابرقهرمانان در ذهن مردم و توهمات درونی برخلاف واقعیت شبیه همان ایده ای است که من داشتم. »