بایگانی‌ها

ناتالی دلون درگذشت

ناتالی دلون درگذشت
ناتالی دلون درگذشت

 

ترجمه.ا.ا

ناتالی دلون، ستاره سینمای فرانسه که روزگاری عنوان یکی از زیباترین زنان جهان را یدک می‌کشید، به دلیل ابتلا به سرطان درگذشت.

به گزارش فرانس 24این خبر را پسر او، آنتونی دلون-فرزند مشترک ناتالی و آلن دلون- به خبرگزاری ای اف پی اعلام کرد.او گفت:« مادرم امروز ساعت 11 صبح در پاریس درگذشت،در حالی که خانواده و دوستانش دور او بودند. مادرم دراثر ابتلا به سرطانی که خیلی سریع پیشرفت کرد، جان خود را از دست داد.»

ناتالی دلون هنگام مرگ 79 ساله بود.ناتالی با «سامورایی» ساخته ژان پییر ملویل  در سال 1967 به شهرتی جهانی دست پیدا کرد.در فیلمی کلاسیک که مقابل همسر آینده‌ی خود، ستاره سینمای فرانسه آلن دلون نقش آفرینی کرده بود.

اما این بازیگر که با نام اصلی فرانسین کانواس از خانواده ای اسپانیایی در مراکش چشم به جهان گشوده بود، از پیش سوژه ستون نویسان شایعه شده بود، در مقام زنی که آلن دلون را از نامزد آن دورانش رومی اشنایدر ربوده بود.

ناتالی دلون بعدها روابطی با ریچارد برتون و خواننده آمریکایی ادی فیشر-پدر  کری فیشر –پیدا کرد. که هر دو روزگاری همسر الیزابت تیلور بودند.

ناتالی زمانی که 21 ساله بود در یک کلوب شبانه آلن دلون را ملاقات کرد.او همراه رومی اشنایدر، ستاره اتریشی فیلم هایی مانند «سیسی» بود.

دلون ارتباطش با ناتالی را از رومی اشنایدر مخفی نگه داشت تا اینکه به صورت پنهانی با ناتالی ازدواج کرد و به اتفاق به لس انجلس رفتند تا چندماه  بعد فرزندشان آنتونی متولد شد.

ناتالی بعدها گفت که من خیلی خام بودم.

با وجودی که ناتالی  تنها زنی بود که ستاره بدنام سینمای فرانسه در ارتباط با زنان ، آلن دلون با او ازدواج کرد اماناتالی بعدها پذیرفت که همیشه رومی اشنایدر بر زندگی آنها  سایه افکنده بود.

«آلن هرگز درباره رومی حرف نمی زد.اما گه گاهی سایه غم را بر چهره آلن می دیدم.»

رومی اشنایدر سال 1982 و یکسال پس از مرگ غم انگیز پسر چهارده ساله اش درگذشت.ناتالی دلون خیلی سریع از زندگی با آلن دلون در هالیوود هیل خسته شد.

«من خیلی خام بودم و او بشدت بی وفا بود.اما من بی وفا نبودم.»«وقتی آلن را ترک کردم.همه چیز را پشت سرم نهادم.پسرم و پرستار بچه را با خودم بردم.فقط همین را.»

کارنامه بازیگری ناتالی دلون در آمریکا جز چند نقش کوچک چیز دیگری نیست.با این وجود او در آمریکا زندگی کرد و برای بازی مقابل دوربین رژه وادیم و ژان پییرملویل به فرانسه رفت.

ناتالی در دهه هشتاد میلادی دو فیلم بلند ساخت:«دروغهای شیرین» و «آنها این را تصادف نامیدند.»

ناتالی در این فیلم ها نقش آفرینی نیز کرد.باوجودی که آلن دلون و ناتالی از هم طلاق گرفتند اما رابطه  دوستانه خود را حفظ کردند.آخرین عکس این دو را پسرشان ماه گذشته برای کریسمس منتشر کرد. آلن دلون به دلیل سکته مغزی حال جسمانی چندان مساعدی ندارد.

آلن دلون پس از شنیدن خبر درگذشت همسر سابقش گفت:«ناتالی اولین همسر و تنها خانم دلون بود.من خیلی غمگین هستم. وقتی کسانی ر ا که دوستشان دارم، ما را ترک می‌کنند، بشدت آزرده می‌شوم.»
«من و ناتالی در تماس مداوم بودیم. گاهی یکدیگر را می‌دیدیم.من بخشی از زندگی او بودم و او نیز بخشی از زندگی من بود.کریسمس امسال یکدیگر را دیدیم و برای آخرین بار عکس گرفتیم.»