بایگانی‌ها

کاوه صباغ زاده:دوست داشتم نقش متفاوتی به علی انصاریان بدهم

کاوه صباغ زاده:دوست داشتم نقش متفاوتی به علی انصاریان بدهم
کاوه صباغ زاده:دوست داشتم نقش متفاوتی به علی انصاریان بدهم

امروز دو فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» ساخته کاوه صباغ زاده و «بی‌همه چیز» ساخته محسن قرائی در برج میلاد و سینما ملت برای منتقدان و خبرنگاران به نمایش درخواهد آمد.

کاوه صباغ زاده در مصاحبه با خبرگزاری مهر درباره ملاک انتخاب علی انصاریان در فیلم جدیدش چنین می‌گوید:

 

 

 

«دوست داشتم یک نقش متفاوتی به علی انصاریان بدهم چرا که می‌دانستم توانایی لازم را دارد، اما بیشتر نقش‌هایی که به او می‌دهند بیشتر شبیه خودش است و یا نقش‌های کمدی به آن پیشنهاد می‌شود، دلم می‌خواست نقشی را به او بدهم که تا به حال بازی نکرده باشد، این نقش چالشی برای این بازیگر به لحاظ سن بود، در واقع او باید در چند سن متفاوت بازی می‌کرد، ضمن اینکه فیزیک این بازیگر برای نقش مورد نظر مناسب بود.

 

 

در واقع خشکی که در فیلم هست، برگرفته از شخصیت خود انصاریان است، اما دلم می‌خواست نقش یک پدر متفاوتی را بازی کند، پدری که شبیه هیچکدام از پدرهای دیگر نیست.»

گفتنی است که علی انصاریان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا این روزها در بخش مراقبت ویژه بیمارستان بستری است.

کاوه صباغ زاده درباره سختی ساخت فیلم فانتزی چنین می‌گوید:

«در واقع ساخت فیلم فانتزی بسیار سخت است، فکر می‌کردم بعد از تجربه «ایتالیا ایتالیا» آدم‌ها بیشتر به این نوع از فیلم‌ها اعتماد می‌کنند، در «ایتالیا ایتالیا» بسیاری از عوامل سینمایی اعتماد نکرده و با ما همکاری نمی‌کردند، همه معتقد بودند که فیلم در نمی‌آید، آن فیلم تولید شد و مورد استقبال نیز قرار گرفت.

 

انتظار داشتم برای «رمانتیسم عماد و طوبا» همکاری بیشتری از سوی عوامل ببینم اما متأسفانه همین مشکلات را دوباره پشت سر گذاشتم، متأسفانه ذهن عوامل سینما آنقدر که فیلم‌های شبیه به هم و تکراری کار کرده‌اند، بلوکه شده است و از انجام هرگونه کار متفاوت فرار می‌کنند، می‌دانم فیلم بعدی که می‌سازم یک فیلم فانتزی نیست و تا حدودی می‌خواهم فضای جدیدی را تجربه کنم. برای پروژه‌های بعدی نیز به این راحتی به دنبال ساخت فیلم فانتزی نمی‌روم. فکر می‌کنم با این ۲ فیلم تا آنجا که از دست من برمی‌آمد مسیر را تاحدودی هموار کرده‌ام تا فیلمسازان جوان دیگر که می‌خواهند ژانر متفاوتی را تجربه کنند، در این مسیر قدم بر دارند.

 

اما اینکه خودم بخواهم دوباره این مسیر را تجربه کنم، فکر می‌کنم باید برای ساخت آن فاصله بیاندازم تا در این بخش به تکرار نیفتم و هم بتوانم در ژانرهای جدیدتر تجربه کنم، تاکید می‌کنم که «رمانتیسم عماد و طوبا» یک کار بسیار سخت بود و گرفتن هرکدام از پلان‌های خوشرنگ و لعابش بسیار دشوار بود../خبرگزاری مهر