بایگانی‌ها

در حاشیه و متن نامزدهای اسکار

در حاشیه و متن نامزدهای اسکار
در حاشیه و متن نامزدهای اسکار

آنتونی هاپکینز پیرترین بازیگر مردی است که در سن ۸۳ سالگی نامزد اسکار شاخه بهترین بازیگر مرد نخست شده است.

او برای فیلم پدر نامزد جایزه است.

 

فیلم سیاه و سفید دیوید فینچر،منک با ده نامزدی پیشتاز جوایز شد.

 

فیلم جدید مونیکا بلوچی ،مردی که پوستش را فروخت در جشنواره ونیز حضور داشت و حالا نامزد اسکار بهترین فیلم بین‌المللی است‌.

 

وایولا دیویس پس از نامزدی برای «بلک باتم ما رینی» به پرافتخار‌ترین بازیگر زن سیاهپوست تاریخ آکادمی اسکار تبدیل شد. دیویس در سال ۲۰۱۷ برای «حصارها» برنده‌ی اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد، اما در سال ۲۰۰۹ برای فیلم «تردید» نامزد اسکار بود. او در سال ۲۰۱۲ نیز برای بازی در فیلم «خدمتکار» برای این جایزه رقابت کرد.

 

دیویس واکتاویا اسپنسر قبلا با سه نامزدی اسکار به صورت مشترک پرافتخار‌ترین زنان سیاهپوست اسکار بودند، ووپی گلدبرگ  نیز سه نامزدی اسکار را در کارنامه داشت. پیروزی دیویس در اسکار امسال او را به تنها بازیگر زن سیاهپوست دارای چند اسکار تبدیل خواهد کرد.

 

با نامزدی آندرا دی در بخش بهترین بازیگر زن نقش اول، تنها برای دومین بار در تاریخ آکادمی در یک سال بیش از دو زن سیاهپوست به صورت همزمان برای اسکار رقابت می‌کنند.  

 

چادویک بوزمن همبازی دیویس در «بلک باتم ما رینی» هم برای اولین و آخرین نامزدی خود را دریافت کرد. پیش از بوزمن، تنها هفت بازیگر پس از درگذشت‌شان نامزدی اسکار را کسب کرده بود.

 

امسال دو بازیگر آسیایی تبار همزمان در رشته بهترین بازیگر مرد نقش نخست کاندیدای اسکار شدند:ریز اجمد و استیون یوئن. امسال برای نخستین بار در تاریخ اسکار دو زن فیلمساز نامزد دریافت اسکار بهترین کارگردانی هستند.

 

کلوئی ژائو نیز به نخستین زن در تاریخ اسکار تبدیل شد که با تباری آسیایی است و نامزد اسکار رشته کارگردانی شده است.

 

پریانکا چوپرا به اولین بازیگر هندی تاریخ اسکار تبدیل شد که نامزدهای مراسم را اعلام کرد.