بایگانی‌ها

اکران «تهران» در هاله‌ای از ابهام

تاریخ اکران فیلم «تهران»، که براساس داستان واقعی است روز چهاردهم آوریل ( بیست و ششم فروردین) بود . اما در این روز اکران نشد. «تهران» نوشته ریتیش شاه و آشیش پراکش ورما و به کارگردانی آرون گوپالان است که کمپانی ای مدوک با همکاری بیک مای کیک فیلمز تهیه شده است.

🔹جان آبراهام نقش اصلی فیلم را بازی می‌کند.بازیگری که مادرش ایرانی است و به گفته او چهارده عموزاده مادرش هنوز در ایران سکونت دارند. جان آبراهام ییست سال تجربه بازیگری دارد. در کنار او مانوشی چیلار در «تهران» ظاهر شده که نماینده هند در مسابقات دوشیزه دنیا شد و توانست برنده این برنامه در سال 2017 شود.تاکنون چندبار تاریخ اکران فیلم تغییر کرده است ابتدا بیست و ششم ژانویه بود . و سپس چهاردهم آوریل که در هیچ‌کدام از این تاریخ‌ها «تهران» اکران نشد. اطلاعاتی درباره خط داستانی «تهران» منتشر نشده است. اما جان آبراهام پیش از تولید فیلم گفته بود که قرار است برای فیلمبرداری به ایران برویم و می‌خواهد مادرش را برای فیلمبرداری به ایران ببرد. او درباره داستان «تهران» چنین گفته بود:«”گر در بحران روسیه و اوکراین سرمایه گذاری کرده اید، برای شما سوال مطرح می‌شود که چین چه می کند، ایران چه می کند، فلسطین در کجای این ماجرا قرار می گیرد،فیلم تهران درباره همه اینها است. یک فیلم خیره کننده است.»

🔹«تهران» تریلری اکشن است و مایه جاسوسی دارد. اینکه گروه تولید توانسته باشند در ایران فیلمبرداری کنند، بعید به نظر می‌رسد و شاید یکی از دلایل اکران نشدن فیلم داستان آن و رابطه میان دو کشور ایران و هند باشد.