بایگانی‌ها

خودم را سرزنش می‌کنم!

رابرت دنیرو در یک داستان واقعی
رابرت دنیرو در یک داستان واقعی

▪️رابرت دنیرو خودش را سرزنش می‌کند که به اندازه کافی بازی در نقش کمدی را نمی‌دانست که بتواند یک نقش اسکاری ایفا کند. بازیگر هشتاد ساله «گاو خشمگین» بازی در فیلمی به نام «بوگارت اینجا خوابید» در سال‌های 1970 را شروع کرد، پیش از آنکه فیلمنامه اصلاح شده آن به «دختر خداحافظی» در سال 1977 تبدیل شود که برای ریچارد دریفوس هفتاد و شش ساله جایزه اسکار به همراه داشت. «بوگارت اینجا خوابید» هیچ‌وقت تولیدش تمام نشد. گفتنی است که «دختر خداحافظی» را هربرت راس ساخت.

🔹در سال 1975 مایک نیکولز و نیل سایمون با یکدیگر همکاری کردند تا پروژه‌ی به نام «بوگارت اینجا خوابید» را بسازند. فیلمی که نصفه ماند. دنیرو گفت که کارگردان مایک نیکولز او را مناسب نقش کمدی ندید و اخراجش کرد. این حرف‌ها در جلسه پرسش و پاسخی در جشنواره ترابیکا با کوئنتین تارانتینو مطرح شد. دنیرو گفت:« من خودم را سرزنش می‌کنم. که این چیزها را نمی‌دانستم. یک نوع کمدی بود که نویسنده(نیل سایمون) برایش زمان‌بندی داشت و به یک شیوه باید اجرا می‌شد… اما کار در نیامد. من دو هفته فیلمبرداری کردم. بدترین نقش‌آفرینی بود. شاید سه بار در طول زندگی‌ام چنین تجربه‌ای را با یک کارگردان داشته‌ام. شما نمی‌توانی آنها را راضی کنی و کارگردانان راضی نیستند. خودت هم چنین احساسی را داری. بنابراین بوگارت اینجا خوابید یکی از آن تجربیات بود.»

🔹دنیرو گفت که بعدها مایک نیکولز را در یک ضیافت شام دید و کارگردان از او بخاطر اخراجش پوزش خواست. من به مایک گفتم:« من خوبم. مشکلی نیست.» روز جمعه در جشنواره ترابیکا فیلم «جکی براون» با حضور تارانتینو به نمایش درآمد. سومین فیلم بلند تارانتینو که رابرت دنیرو در آن نقش‌آفرینی کرده است.