بایگانی‌ها

زندگی با آلزایمر/جنا رولندز به آلزایمر مبتلا است

▪️فیلم «دفترچه خاطرات» ساخته نیک کاساوتیس سال 2004 ساخته شد و بیست سال از اکران فیلم محبوب «دفترچه خاطرات» می‌گذرد. نیک کاساوتیس اعلام کرد که مادرش، جنا رولندز ، بازیگر «دفترچه خاطرات» به بیماری آلزایمر مبتلا شده است. او در فیلم نقش دوران پیری ریچل مک‌آدامز را ایفا می‌کرد که به آلزایمر مبتلا بود.

🔹نیک به اینترتینمنت ویکلی گفت که مادرش پنج سال است که آلزایمر گرفته.« او نقش یک بیماری آلزایمری را در دفترچه خاطرات بازی کرد و حالا به سرمان آمده است.» نیک کاساوتیس، بازیگر و کارگردان پسر جنا رولندز نود و چهار ساله و جان کاساوتیس است.

🔹او در ادامه گفت:« من از مامان خواستم تا نقش پیری کاراکتر آلی را بازی کند و تمام مدت درباره آلزایمر حرف می‌زدیم و می‌خواستیم تصویری صحیح از آن نشان بدهیم و حالا در پنج سال گذشته او آلزایمر دارد. او کاملا دچار فراموشی شده و خیلی دیوانه کننده است. ما داریم این بیماری را زندگی می‌کنیم. او نقشش را بازی کرد و حالا بر سرمان آمده.»

🔹در سال 2004 جنا رولندز گفته بود اگر نیک کارگردان دفترچه خاطرات نبود او نقش را نمی‌پذیرفت چرا که بسیار سخت بود. فیلم بسیار سخت اما شگفت‌انگیز است.
🔹 رولندز برای سینمادوستان با فیلم‌هایی مانند «زنی تحت‌تاثیر»،«گلوریا»«زنی دیگر» شناخته شده است.