بایگانی‌ها

سیگورنی ویور جایزه شیر طلایی می‌گیرد/ تجلیل از قهرمان اکشن دهه هشتاد

▪️سیگورنی ویور بازیگری که سه بار نامزد اسکار شد جایزه شیرطلایی افتخاری را از هشتاد و یکمین دوره جشنواره ونیز دریافت می‌کند. ویور در واکنش به بردن جایزه شیرطلایی گفت:«بردن این جایزه افتخاری است که من با همه کارگردانان و همکارانی که در این سال‌ها کار کرده‌ام سهیم هستم. با افتخار این جایزه را در تجلیل از همه کسانی که کمک کردند تا چنین فیلم‌هایی ساخته بشوند، می‌پذیرم.»

🔹مدیر جشنواره ونیز، آلبرتو باربرا درباره ویور گفت:« بازیگری با توانایی سیگورنی ویور معدود رقبایی دارد. او که به پشتوانه آموزش چشمگیرش در تئاتر تقویت شده بود، با فیلم «بیگانه» ساخته ریدلی اسکات، مخاطبان بزرگ سینما را به خود جلب کرد و به زودی به چهره ای نمادین سال‌های 1980 تبدیل شد. در طول آن دهه، او تصویر یک قهرمان بی‌سابقه در ژانر فیلم‌های اکشن را شکل داد، که می‌توانست با مدل‌های مردانه‌ی که تا آن زمان پ فیلم‌های حماسی و ماجراجویی زیر ید قدرت‌شان داشتند رقابت کند. این بازیگر که از دنباله‌رو شدن بازیگران زن قدرتمند راضی نبود، بی وقفه به جستجوی خود برای هویت شخصی ادامه داد.»

🔹این کارگردان هنری همچنین به همکاری ویور با فیلمسازانی چون جیمز کامرون، پل شریدر، پیتر ویر، مایکل آپتد، رومن پولانسکی، ایوان ریتمن، مایک نیکولز و آنگ لی اشاره کرد. باربرا گفت: «شیر طلایی یک عمر دستاورد هنری صرفا تجلیل از ستاره‌ای است که پل‌هایی را بین پیچیده‌ترین فیلم‌های هنری و فیلم‌هایی ساخته است که به شیوه‌ای صریح و بدیع مردم را مجذوب می‌کنند و در عین حال به خود وفادار می‌مانند.»
@dtonline
#جشنواره_ونیز