بایگانی‌ها

عالیا بات نویسنده شد

عالیا بات، بازیگر و تهیه‌کننده کتاب مصوری ویژه کودکان با عنوان «ماجراهای اد و ماما:اد خانه پیدا می‌کند» را منتشر کرده که انتشارات پافین(شاخه انتشارات پنگوئن ویژه کودکان) آن را به چاپ رسانده است. بات این کتاب را با همکاری ویویک کامات و شبنم مینوالا و تصویرگری تانوی بات نوشته که جلد اول یک مجموعه کتاب خواهد بود. گفتنی است که بات یک برند پوشاک کودکان با عنوان اد و ماما در هند دارد.

🔹در این کتاب او تلاش می‌کند کودکان را با طبیعت بیشتر آشنا کند. بات درباره کتابخوانی می‌گوید که در دوران کودکی خواهرم شاهین اهل مطالعه بود و همیشه سرش به خواندن کتاب‌های هری پاتر گرم بود. در حالی که من به بیرون از پنجره چشم می‌دوختم و رویا بافی می‌کردم.پدر بزرگم از سمت مادری همیشه داستان‌های شگفت‌انگیزی درباره کاراکترهای چانو، گانو و مانو برایم تعریف می‌کرد. و من نمی‌دانستم این شخصیت‌ها پسر، مرد ، خرگوش یا مورچه هستند. اما همه آنها همدلی‌برانگیز، سرگرم‌کننده بودند. من عاشق شنیدن قصه یا داستان‌گویی برای خودم یا ایفای نقش آنها برای خودم بودم. یادم می‌آید در کودکی کتاب خرگوش شلوار مخمل کبریتی و انتخاب سوفی را خوانده بودم. مادرم عاشق انتخاب سوفی بود و به اصرار او خواندم.

🔹او درباره انگیزه نوشتن کتاب توضیح می‌دهد:«ماجرای نوشتن کتاب به دوران پیش از کرونا برمی‌گردد. ویویک کامات و من به نوشتن مجموعه کتابی درباره کودکان فکر می‌کردیم که بعدها آن را تبدیل به یک سریال انیمیشین کنیم. ایده درباره دختر کوچولویی داشتیم که سگی(به نام اد که نامش را از روی ادوارد یکی از سه گربه خودم برداشتم) نجات می‌دهد. در حقیقت ایده اصلی علاقمند کردن کودکان به طبیعت بود. همانطور که می‌دانیم کودکان عاشق دنیای بیرون از خانه هستند، عاشق پرنده‌ها، درختان و حیوانات هستند. ما باید اجازه بدهیم که قدرت تخیل آنها رها و طبیعی رشد کند.»