بایگانی‌ها

نهمین همکاری ایتن هاک با ریچارد لینکلیتر/داستان واقعی ترانه‌سرا و آهنگساز

▪️ایتن هاک در Blue Moon به کارگردانی ریچارد لینک‌لیتر نقش‌آفرینی می‌کند. این نهمین همکاری میان هاک و لینک‌لیتر است. فیلمبرداری تابستان امسال در شهر دابلین آغاز خواهد شد. دیگر بازیگران فیلم جدید لینک‌لیتر عبارتند از مارگارت کوالی، اندرو اسکات و بابی کاناواله.

🔹فیلم Blue Moon نوشته رابرت کاپلو است و داستان روزهای پایانی زندگی لورنز هارت در سال 1943 را روایت می‌کند. او نیمی از موفقیت گروه راجرز و هارت بود. ریچارد راجرز و لورنز هارت در مقام آهنگساز و ترانه‌سرا بیش از پانصد ترانه را از سال 1919 تا زمان مرگ هارت در سال 1943 عرضه کردند. داستان از شب افتتاحیه «اوکلاهما!» شروع می‌شود که نخستین همکاری ریچارد راجرز با اسکار همرستاین دوم است که جایگزین هارت شده بود.

🔹ریچارد لینک‌لیتر می‌گوید:« رابرت، ایتن و من بیش از یک دهه است که روی این داستان داریم کار می‌کنیم و هیجان‌زده و خوشحال هستیم که زمانش فرا رسیده تا آن را بسازیم.» کمپانی سونی پیکجرز کلاسیکس حق پخش جهانیBlue Moon را خریده است. سخنگوی کمپانی گفت که تقریبا یکساال پیش ریک، ایتن و جان با فیلمنامه شگفت‌انگیز رابرت کاپلو نزد ما آمدند .

🔹جدیدترین فیلم ریچارد لینک‌لیتر «هیت من» است اما احساس می‌کند که رویکرد ریسک‌گریز در صنعت سینما وجود دارد که به این معنی است که استودیوها در نگاه اول به داستان علاقه پیدا نکردند. این فیلمساز 63 ساله می‌گوید:« شما را برای کارگردانی قسمت دوم یک فیلم یا یک ایده اریژینال اخراج نمی‌کنند. مساله‌ی که هنوز وجود دارد. شما برای ساخت فیلم‌هایی که مشخص و تجاری هستند به دردسر نمی‌افتید. آنچه دچار تغییر شده این است که ساخت فیلم‌ها با موافقت بخش بازاریابی استودیوها به تولید می‌رسند.پس هیت من انتخاب واقعا پرریسکی محسوب می‌شد. من فکر می‌کنم ساخت هیت من مفرح بود. همیشه جای کار برای فیلم‌هایی که یک زوج جذاب کاراکترهای اصلی آن است، بیشتر است. اینها استانداردهایی در سینما هستند که بعضی از مردم دلشان می‌خواهد روی پرده بعضی مواقع تماشا کنند.»