بایگانی‌ها

از هجوم زامبی‌ها تا فیلم دیده نشده فرمان‌آرا

از هجوم زامبی‌ها تا فیلم دیده نشده فرمان‌آرا
از هجوم زامبی‌ها تا فیلم دیده نشده فرمان‌آرا

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر در تاریخ اول تا هشتم اردیبهشت به دبیری رضا میرکریمی کار خود را آغاز خواهد کرد. این جشنواره امسال با آثاری از سرتاسر جهان و چند بخش ویژه از جمله مرور سینمای منطقه بالتیک، سینمای کره و بخش ویژه سینمای ژانر وحشت (سایه‌های ترس) برگزار خواهد شد.

دنیای تصویر آنلاین فهرستی را تدارک دیده از آثار مهم و قابل توجهی که در جشنواره بین‌المللی امسال می‌توانید تماشا کنید. از ساخته جدید بهمن فرمان‌آرا گرفته تا آثار تحسین شده در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی.

معرفی فیلم‌های مهم جشنواره بین‌المللی فجر در دنیای تصویر آنلاین:

 

 

سفر زمان/ ترنس مالیک (2016)

مستند عجیب ترنس مالیک که به نوعی نسخه افزایش یافته سفر پیدایش در میانه فیلم «درخت زندگی» است و از ابتدای تاریخ مسیر پیدایش کیهان را به تصویر می‌کشد.
نظر علی معلم در مورد این فیلم را می‌توانید از اینجا ببینید.

من، دنیل بلیک/ کن لوچ (2016)

فیلمی که سال گذشته نخل طلا را به خانه برد و روایتی از جامعه درگیر بحران مالی در شهر نیوکاسل ارائه می‌دهد و نگاه چپ‌گرایانه و دردمندانه همیشگی لوچ را همراه خود دارد.

“Powidoki” rez. Andrzej Wajda
Zdjecia: Pawel Edelman
fotosy: Anna Wloch
www.annawloch.com
anna@annawloch.com

پسا‌تصویر/ آندره وایدا(2016)

این فیلم آخرین اثر کارگردان شهیر لهستانی و خالق آثاری مانند «کانال»، «خاکستر و الماس» و «دانتون» است که تصویری از حزب کمونیست لهستان و سرکوب یک هنرمند را به پرده می‌کشد.

فارغ‌التحصیلی/ کریستین مونگیو (2016)

آخرین اثر این کارگردان رومانیایی اولین بار در جشنواره کن پارسال به نمایش در آمد در مورد روابط پچیده‌ی یک پدر و دختر است و شخصیت‌پردازی تکان‌دهنده آن موجب شد که فیلم به یکی از عناوین مهم جشنواره و سینمای اروپا در سال گذشته تبدیل شود.
می‌توانید نظر علی معلم در مورد این فیلم را از اینجا ببینید.

نمک و آتش/ ورنر هرتسوک (2016)

فیلمساز عجیب موج نوی آلمان همواره با فیلم‌ها و مستندهای عجیبش مخاطبانش را شگفت‌زده می‌کند. آخرین اثر داستانی او با بازی مایکل شانون و گایل گارسیا برنال در بولیوی و در میانه دشت نمک این کشور اتفاق می‌افتد، فیلمی جنایی درباره‌ی محیط زیست!

فرانتس/ فرانسوا اوزون (2016)

فیلمی در مورد وقایع بعد از جنگ جهانی اول در آلمان که در جشنواره‌ی ونیز سال پیش برای اولین بار به نمایش درآمد و تصویری از روابط یک خانواده بعد از جنگ است. هم‌چنین بازیگر زن این فیلم جایزه بهترین چهره‌ تازه‌وارد را هم از جشنواره ونیز به دست آورد.
نظر علی معلم در مورد این فیلم را می‌توانید از اینجا ببینید.

ردپا/ آگنیشکا هولاند (2016)

آخرین فیلم این فیلمساز شهیر زن لهستانی که در آمریکا هم تا به حال کارگردانی چندین فیلم و سریال را به عهده داشته، در جشنواره برلین به نمایش درآمد و جزو برگزیدگان هیئت داوران هم بود.
نظر علی معلم در مورد این فیلم را می‌توانید از اینجا ببینید.

دلم می‌خواد/ بهمن فرمان آرا

فیلم پرحاشیه بهمن فرمان‌آرا بالاخره در جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی خواهد شد. این فیلم که محصول سال 1392 است اما مشکلات متعددی از تاخیر برای گرفتن پروانه نمایش تا اختلاف میان تهیه‌کننده و کارگردان دائما اکرانش را به تاخیر انداخت. ظاهرا قرار است در جشنواره جهانی فجر برای اولین بار از این فیلم رونمایی شود. رضا کیانیان، مهناز افشار و محمدرضا گلزار بازیگران «دلم می‌خواد» هستند.

قطار بوسان/ یئونگ سان هو (2016)

در بخش‌های فیلم‌های ترسناک (سایه‌های ترس) و مرور سینمای کره که امسال در جشنواره برگزار خواهند شد، فیلم «قطار بوسان» که عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای کره را به دوش می‌کشد نمایش داده می‌شود. اثری آخرالزمانی در مورد قطاری به مقصد شهر بوسان است که مورد حمله اپیدمیک زامبی‌ها قرار می‌گیرد. فیلمی که تماشای آن بر روی پرده می‌تواند تجربه‌ی جذابی باشد.


شهروند برجسته/ ماریانو کان و گاستون دوپرا (2016)

«شهروند برجسته» محصول آرژانتین یکی از آثار شاخص سال گذشته بود که در جشنواره فیلم ونیز توجهات زیادی را به خود جلب کرد و جایزه بهترین بازیگر مرد را هم به دست آورد.
نظر علی معلم در مورد این فیلم را از اینجا ببینید.